Tuesday 23 September 2014

Alhamdulillah

Alhamdulillah. Syukur padaNya. Berjaya juga akhirnya saya menulis coretan pertama saya di blog ini sebagai ahli keluarga baru Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). Kerana peluang dan ruang untuk saya menulis sangat sedikit. Namun, bak kata seorang kawan, kesempatan dalam kesempitan, jangan disia-siakan. Dan kerana itulah saya berjaya menulis coretan pertama saya hari ini. Alhamdulillah. Langkah pertama telah dimulakan. InsyaAllah, yang lain akan menyusul tanpa ragu-ragu.

Seorang suri bekerjaya yang mempunyai 4 orang anak, 2 putera dan 2 puteri yang kesemuanya masih kecil dan comel, masa saya penuh dengan aktiviti harian yang tidak berkesudahan. Masa lapang adalah sangat berharga pada saya. Ruang yang ada saya manfaatkan untuk membaca buku-buku atau majalah masakan, , hiasan dalaman, buku-buku ilmiah dan lain-lain lagi.

Mempunyai angan-angan yang tinggi untuk menjadi seorang mama yang pandai memasak, membuat kek berwarna-warni, menghias rumah ala-ala rumah selebriti, mencipta laman idaman, menjadi ibu mithali dan role model kepada anak-anak serta menjadi WAHM suatu hari nanti. InsyaAllah dengan usaha dan tekad, semua akan jadi kenyataan. Suatu perjalanan yang bukannya mudah, tetapi tidak mustahil bukan.

Semoga perkongsian kisah kehidupan dan serba sedikit ilmu yang saya ada dalam blog ini akan menjadi panduan kepada semua pembaca. Semoga ia juga menjadi sumber rujukan yang bermanfaat dan memberi inspirasi serta motivasi kepada yang memerlukan.

Rahimah Omar
23 September 2014




No comments:

Post a Comment