Tuesday 27 September 2016

Tokoh Kreatif Sekolah Bakat ABS

Teks: Rahimah Binti Omar


Anugerah Tokoh Kreatif  Sekolah Bakat ABS (Akademi Bakat ABS)

Assalamualaikum wbt.

Lama dah tak bercerita tentang anak-anak. 

Alkisah... masa Majlis Sambutan Hari Raya di sekolah Abang Khalis, ada juga diadakan Majlis Perjumpaan dengan ibubapa serta penyampaian anugerah kepada anak-anak ABS.

Alhamdulillah. Abang Khalis dapat Anugerah Tokoh Kreatif. Guru Besar yang sampaikan tu siap buat remark "dah agak dah". Macam dah boleh agak siapa dapat tokoh kreatif tu. Syukur :)

Mama dan Papa berbangga sangat dengan pencapaian Abang Khalis. Mungkin kalau orang tengok lukisan Abang, memang akan ada yang kata ape lah sangat lukisan kanak-kanak. Bukan cantik sangat pun. Tapi bagi Mama dan Papa serta cikgu-cikgu di Sekolah Bakat ABS yang memantau perkembangan Abang, kami nampak Abang ada bakat kat situ. Lukisan Abang walaupun tak adalah perfect atau cantik sangat, tapi kadang-kadang imaginasi Abang melebihi tahap pemikiran kanak-kanak sebaya. 

Alhamdulillah, tak kisah la apa pun kelebihan Abang. Yang penting Abang seronok belajar. Kalau tak dapat anugerah hari tu pun, Mama tetap sayangkan Abang dan galakkan Abang melukis. InsyaAllah, bakat, walau sekecil mana pun, jika diasah hari-hari akan bersinar menjadi satu bakat besar bertaraf dunia suatu hari nanti.

Mama dan Papa juga harapkan bakat Abang berkembang selari dengan pelajaran yang lain, terutama bab mengaji Al-Quran. Yang ini memang Mama tekankan dari dulu lagi. Mama x kisah kalau Abang masih merangkak lagi baca Al-Quran tu selagi Abang rajin nak belajar mengaji. 

Masa jumpa dengan cikgu pun Mama ada tanya perkembangan Abang mengaji. Alhamdulillah, cikgu kata Abang antara yang boleh mengaji. Sebelum ni ada juga cikgu memuji Abang mengaji sedap, lebih-lebih lagi kalau time Abang jadi imam. Mama pun perasan, Abang kalau mengaji selalu cuba ikut style orang dewasa mengaji. Ada lagu dan lenggok sikit.

Apa pun, tahniah Abang Khalis di atas pencapaian Abang. Semoga pencapaian Abang pada hari ini menjadi permulaan kepada kejayaan Abang pada masa akan datang. Semoga kejayaan Abang menjadi contoh kepada adik-adik yang lain.







1 comment:

  1. Wow!!! Kreatif lah Khalis ni. Tahniah dari Auntie Az;)

    ReplyDelete