Tuesday 2 December 2014

My Sweet Princess, Nur Aleeya Adriana.

Teks: Rahimah Binti Omar

Assalamualaikum wbt.



Syukur padaNya. Tuan Puteri Nur Aleeya Adriana telahpun mencecah usia 3 tahun pada 28 November yang lalu. Alhamdulillah, syukur sekali lagi.

Kelahiran Nur Aleeya 3 tahun yang lalu sangat-sangat di nantikan oleh Mama dan Papa. Maklumlah, anak perempuan pertama. Tak sabar rasanya nak tengok rupa tuan puteri sulung kami. Tambahan, Nur Aleeya juga cucu perempuan pertama bagi keluarga sebelah saya. Jadi, semua orang pun excited nak tengok baby girl kami ini.



Inilah dia tuan puteri Nur Aleeya Adriana kesayangan Mama dan Papa. Dialah penyeri, dialah penyebab stress Mama dan Papa. Dia penceria suasana dan pembingit telinga. Dia juga teman sepermainan Abang Khalis dan Abang Iman. Kakak yang penyayang kepada baby Nur Aneesa Aisyah. Juga teman baik baby yang selalu mengangkat beg baby setiap hari pergi dan balik nursery.

Alhamdulillah Ya Allah. Anak ini sudah cukup sempurna buatku. Jadikanlah dia anak yang solehah ya Allah, anak yang taat kepada agama Mu. Anak yang mendengar kata kedua ibubapa. Anak yang boleh menjaga kami apabila kami tua nanti. Ya Allah, aku pohon kepadaMu, kau peliharalah anakku ini daripada segala kejahatan manusia yang zalim, kejahatan syaitan yang direjam, bala bencana di dunia dan akhirat. Amin Ya Rabbal Alamin.

Buat Nur Aleeya Adriana sayang, selamat hari lahir anakku. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Mama dan Papa sayangkan Yaya untuk selama-lamanya. 

No comments:

Post a Comment