Wednesday 26 November 2014

Masam Manis Kak Ita

Teks: Rahimah Binti Omar





Assalamualaikum wbt.

Hari ini mencuri sedikit waktu rehat untuk blog walking. Lama sudah tak menyinggah di blog Masam Manis Kak Ita, pakar membuat kek yang sangat-sangat cantik dan menyelerakan. Betul! Saya tidak tipu. Sila lihat sendiri gambar-gambar kek dan masakan Kak Ita di laman web beliau. Memang terliurlah. Istimewanya Kak Ita ini selain pandai memasak dan membuat kek, beliau juga pandai dalam bidang fotografi. Jadi memang hiduplah semua gambar-gambar yang di upload dalam laman web beliau.

Sebenarnya sudah lama menjadi follower Kak Ita ini. Tetapi silent reader sahajalah. Selain teruja dengan resepi-resepi kek yang sangat membuka selera itu, saya juga suka membaca tips-tips memasak kek yang dikongsikan oleh beliau. Sudah lama berhajat untuk mengikuti kelas membuat kek dan pastri, tetapi apakan daya, waktu lapang sentiasa penuh dengan pelbagai aktiviti keluarga yang dirancang secara tiba-tiba. Jadi, sambil membaca resepi dan menatap gambar kek-kek dan masakan Kak Ita, sambil saya berangan-angan untuk membuat kek tersebut suatu hari nanti. Bak kata sahabat saya, berangan itu percuma :)

Saya berazam, satu hari nanti saya akan menyertai kelas membuat kek dan pastri dan memulakan baking project saya nanti. Bolehlah saya tambah satu lagi kategori dalam blog saya nanti iaitu “Baking Project”.

Kepada sesiapa yang berminat nak jalan-jalan di blog Kak Ita ini bolehlah ke www.azlitamasammanis.com. Mesti teruja melihat gambar kek yang sangat-sangat comel dan menyelerakan.


Selamat menjamu mata =)

No comments:

Post a Comment