Wednesday 26 November 2014

Cuti Sekolah Sudah Bermula

Teks: Rahimah Binti Omar

Cuti sekolah sudah bermula. Anak-anak saya belum pun bersekolah. Tetapi, tadika juga ditutup ketika cuti sekolah dan hanya menjalankan perkhidmatan transit sahaja. Jadi, untuk mengelakkan anak-anak saya bosan di transit (tadika Khalis dan Iman), saya hantar kedua-duanya ke taska Yaya dan Baby Eecha kerana selain perkhidmatan transit, Taska Cahaya Tiara juga menyediakan program cuti sekolah untuk anak-anak 2 tahun ke atas. 

Memandangkan abang-abang pun sudah setempat dengan Yaya, saya masukkan juga Yaya untuk menyertai aktiviti-aktiviti yang akan dilaksanakan sempena cuti sekolah ini. Takdelah dia rasa ketinggalan dengan abang-abang. Bolehlah diorang sama-sama berseronok melakukan aktiviti-aktiviti yang disediakan.

Antara aktiviti yang disediakan di Taska Cahaya Tiara ini adalah seperti swimming, lawatan ke perpustakaan awam, berkebun, baking project, solat berjemaah, jualan dan lain-lain lagi. Tengok jadual aktiviti, mama pula yang rasa excited :)

Hari ini hari pertama program cuti sekolah bermula dan aktiviti pertama adalah swimming. Excited Khalis, Iman dan Yaya bangun pagi dan bersiap-siap dengan baju renang masing-masing. Kalau tidak, liat sungguh nak bangun. 

Di pejabat, Along Lina, mama Umar dan Umairah menghantar whatsapp gambar anak-anak mandi kolam. Rupa-rupanya Along Lina pun turut sama menolong Kak Ina menjaga anak-anak beraktiviti pada hari ini. Seronoklah diorang.

Baguslah. Yang penting anak-anak mama sihat dan gembira. Boleh belajar sama-sama, bergembira pun sama-sama. InsyaAllah, lain kali jika ada kesempatan dan kelapangan, mama pula yang joint beraktiviti dengan anak-anak.

Apa pun, terima kasih pada teachers di Taska Cahaya Tiara kerana bertungkus lumus untuk melaksanakan aktiviti sempena cuti sekolah untuk anak-anak.

TQ Teacher :)


No comments:

Post a Comment