Monday 10 November 2014

Hari Persembahan Taska Cahaya Tiara

Teks: Rahimah Omar

Hari Sabtu, 8hb OKTOBER 2014 merupakan Hari Persembahan Taska Cahaya Tiara di Bangi Golf Resort. Dan hari ini juga merupakan hari yang penting untuk Yaya. Yaya telah ditugaskan untuk membuat persembahan Fashion Show. Kena pakai baju gaun dan bunga di kepala. Excited mama dan papa nak tengok persembahan Yaya. Maklumlah, bukan senang nak tengok Yaya pakai gaun ni. Pada masa yang sama, mama agak risau juga. Risau kalau-kalau Yaya menangis.

Seawal pagi lagi kami sekeluarga telah bersiap-siap. Yaya agak liat untuk bangun. Sepatutnya Yaya bersiap memakai gaun dari rumah. Tetapi seperti biasa seluar jeans dan t-shirt jadi pilihan. Gaun dan eksesori mama bawa untuk teacher pakaikan. Kalau mama yang pakaikan, mesti Yaya tak mau.

Hari ini bukan sahaja Yaya yang buat persembahan. Sepupu-sepupu yang lain pun turut membuat persembahan. Naufal juga terlibat untuk fashion show. Naufal pakai jubah. Iman Mikhail pula membuat persembahan Snow White sebagai orang kerdil. Umar dan Umayrah pula bernasyid lagu Doa Dhuha. Meriah rasanya. Memandangkan ramai sepupu-sepupu yang bersekolah sama dengan Yaya, jadi terasa macam majlis keluarga la pula. Termasuk Yaya dan baby Aneesa, 7 orang semuanya.



Seperti yang dijangka, Yaya menangis ketika di atas pentas. Alahai puteri mama ni. Sudah cantik-cantik, menangis pula.



Sayangnya, mama tak dapat nak ambil gambar full Yaya berbaju gaun. Hanya beberapa keping gambar sahaja yang dapat diambil sebagai kenangan.






Apapun mama dan papa seronok melihat persembahan Yaya.  Semoga Yaya terus sihat dan ceria, membesar jadi anak yang solehah dan cerdik.

Tak sabar nak tengok persembahan baby Aneesa pula tahun depan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment